Mijn eerste twee weken! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Delilah Dijk - WaarBenJij.nu Mijn eerste twee weken! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Delilah Dijk - WaarBenJij.nu

Mijn eerste twee weken!

Blijf op de hoogte en volg Delilah

29 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora!

Mijn avontuur in Nieuw-Zeeland is eindelijk begonnen. De vlucht was okay te noemen, voor een vlucht van 48 uur met een tussenstop van 17 uur in Singapore. Op het vliegveld van Auckland kreeg ik toch lichtelijk de zenuwen, met alle afleveringen van Border Security in mijn achterhoofd. Ik had namelijk moeten aanvinken dat ik hardloop schoenen bij had, omdat daar NL grond onder zou kunnen zitten die de natuur in NZ zou kunnen beschadigen .. Na een korte uitleg van mijn bagage lachten ze lief en mocht ik doorlopen.
Het hostel was snel gevonden en kon ik met een huge jetlag gaan slapen, of ook wel; ik heb niet geslapen dus. De eerste drie dagen waren lang niet zo prettig. Er waren nogal wat (opstart)problemen doordat ik o.a. mijn pincode van mijn creditcard vergeten was en mijn stage op het laatste moment van Auckland naar Wellington is verhuisd. But no worries (zeg ik nu)! In het hostel sliep ik met 3 meiden uit Christchurch (NZ), dat was erg gezellig. Na twee dagen leerde ik een NL meisje kennen, Iris genaamd, waardoor ik Auckland pas echt kon zien!
Na een goed avondje stappen met Iris, een Duitse backpacker en 2 chicks uit Christchurch, waar de Vodka, cosmopolitans, bier en tequilla rijkelijk vloeide, sliep ik heerlijk en was het dan ook byebye jetlag.
De volgende dag was ietsjes minder, en was het een heuse opgave om richting de bay te lopen om te genieten van het heerlijke zonnetje. Samen met Iris (jup, real soulmates) heb ik alle dingetjes geregeld, waaronder een NZ telefoonnummer. Wil je mij dus een berichtje sturen, dan moet je eventjes mijn nummer vragen via FB!
Ook zijn we met de ferry naar Rangitoto Island gegaan. Dit is een vulkaan waar je ontzettend goed kan hiken. Het weer was echter wat minder aangezien er een typhoon langs Auckland raasde (ver van de kust overigens), maar het was best prettig om in dat weer op pad te gaan. Op de ferry leerden we andere backpackers kennen, een Nederlander, Chinees, twee Amerikanen en een Italiaan. Met zijn 7e zijn we gaan hiken en hebben we genoten van het adembenemende uitzicht, dat ik helaas niet zo goed heb kunnen fotograferen. Dit was echt de reden dat ik naar NZ ben gekomen. ’s Avonds zijn we met zijn allen gaan poolen en werden de nodige biertjes genuttigd, gezellige boel.
Ook heeft Iris me voorgesteld aan een kennis van haar uit de UK die in Auckland woont. Met haar, haar vriend en Iris zijn we uit eten geweest en hebben we wat dingetjes bezocht in downtown Auckland.

Helaas moet je vroeg of laat afscheid nemen van al deze mooie mensen en ben ik op 23 januari naar Wellington vertrokken. In Upper Hutt (klein plaatsje boven Wellington) waar mijn stage zit, heb ik momenteel een woning met 5 hele toffe huisgenoten! Momenteel ben ik aan het wennen aan het dagelijks leven tussen de Kiwi’s. Tot nu toe bevalt het me prima. Ik ben met mijn huisgenoten naar het strand geweest en we zijn gaan kajakken. Het zijn allemaal Kiwi’s en 25 maar ze zijn echt ontzettend tof! Ik ben intensief op zoek naar een kamer in Wellington, om toch ècht in de stad te leven (en stiekem kan ik gewoon niet zonder een goed stapavondje op zijn tijd).

Eergister heb ik mijn introductie gehad op mijn stageplek, alweer een andere organisatie dan de bedoeling was. Ik moet research gaan doen voor de gemeente van UpperHutt en onderzoeken waar de sociale/maatschappelijke problemen zitten, hoe de mental health gesteld is en hier een oplossing voor bedenken. Er is nog nooit eerder zo’n onderzoek gedaan, dus ze zijn erg blij met mijn komst (al heb ik ’t gevoel dat ’t meer een Uni stage is dan een HBO stage, maar dat terzijde). Ik mag alles zelf bepalen, o.a. of ik met organisaties ga samenwerken en of ik individuele gesprekken wil met inwoners. Het is zeker een challenge, maar een die ik heel graag aan ga.
Gister heb ik een dagje in Wellington gespendeerd met mijn long lost soulmate Iris. Geshopt, uit eten geweest, mee gedaan met een pub quiz (we waren echt heel goed, not) en ’s avonds gingen toch weer de voetjes van de vloer. Daarna bij Iris in bed gekropen aangezien ik (natuurlijk) de laatste trein niet meer kon halen om 3 uur ’s nachts, en verbleef ik illegaal in een hostel. We’ve got a bad ass over here!
Mijn start in Nieuw-Zeeland was moeilijk, en ik voelde me een echte heimweemiet. Ik heb mij de eerste twee dagen nog nooit zo alleen gevoeld. In Nederland is alles zo veel vanzelf sprekender en logischer. Wie ooit heeft beweerd dat je in een Westersland geen cultuurshock kan hebben, is echt een oempaloempa. Niks, maar dan ook niks is hetzelfde als in Nederland. Gelukkig zijn ze hier onwijs gastvrij, waar menig Nederlander nog wat van kan leren en helpt iedereen mij zo veel mogelijk. Ik ben hier in goede handen ! Ook zijn ze gek op mijn accent; ‘You are Dutch? Your accent is sòo cute’ en vinden ze mij vooral interessant omdat ik uit Europa kom.
Volgende week begint mijn stage en ik schijt hem alle kleuren van de regenboog. Maar het wordt zeker een leerzame, mooie en leuke tijd!

Kihi

  • 29 Januari 2014 - 11:08

    Noortje:

    Haa Delilah!

    Wat een leuk verhaal zeg, leuk geschreven! Wat een uitdaging ga jij aan. Ik wil je heel veel succes en vooral veel plezier wensen!

    Liefs,
    xx Noortje

  • 29 Januari 2014 - 11:35

    Iris:

    Super leuk verhaal!
    Ik weet zeker dat je de tijd van je leven gaat hebben!
    En als we beide weer terug in NL zijn, zetten we deze stapavonden gewoon voort, dat begrijp je!
    X je soulmate!;)

  • 29 Januari 2014 - 14:39

    Claudia Van Dijk:

    Hoi meis.

    Goed gedaan hoor, leuk verhaal helemaal top. Geniet ervan!!

    X mama.

  • 29 Januari 2014 - 16:04

    Jory Van Den Corput:

    Wat een start in het verre NZ!!
    Maar.... Jou kennende komt alles goed!
    Super van je zeg...
    Ik ga je zeker volgen, en stuur je zsm per FB ff een berichtje v je nummer!
    Succes meid, enne... Die alle kleuren v volgende week heb
    Jij écht niet nodig!
    Gewoon jezelf zijn, dat is al meer dan voldoende!

    Wat schrijf je toch leuk....
    Moest erg lachen om je 'oempaloempa'

    Dikke knuffel voor jou...hij komt Met de postduif met een 'rete goeie' conditie!!!!! ;)
    XXXXXX

  • 29 Januari 2014 - 19:48

    Carin:

    Leuk om zo met je mee te kunnen leven, ik wens je veel succes en nog veel meer plezier!!!

  • 29 Januari 2014 - 20:09

    Ingrid Graat:

    Hey delilah, het is je toch maar gelukt om daar te komen .heel veel succes maar nog meer plezier want je leeft maar een keer!

  • 30 Januari 2014 - 10:19

    Wouter Sep:

    Hey Delilah! Wat gaaf en ook erg herkenbaar
    om je eerste verslag te lezen. Zo te lezen heb je het er erg
    naar je zin. Ik wens je veel succes toe op je stage!

    Geniet ervan!

    X Wouter.

  • 01 Februari 2014 - 13:25

    Karin:

    Hoi Delilah...

    Gaaf van jou, ik vind het zo stoer dat jij helemaal in je uppie daar aan de andere kant van de wereld zit.
    Ik heb je via Skype bij je moeder gezien....geweldig....lekker weer, zon.....maar vooral wens ik je veel wijsheid toe. veel plezier.......ik ga je volgen.....

    groetjes karin....

  • 12 Februari 2014 - 13:27

    Kim:

    Hee D!

    Lekker bezig! Ben benieuwd naar alle avonturen die je mee gaat maken :D
    Kijk uit naar je volgende story.... Zet m op!
    we appen!!!!

    Xx Kus Liefss

    Kim

  • 11 Maart 2014 - 10:34

    Erica:

    Hai!!
    Gelukkig heb je een stapmaatje! Ik voelde mij al bijna verplicht om je te komen vergezellen! :-)
    Schrijf je nog een update? Ben benieuwd naar je stage vorderingen. Hier alles goed, de Jumbo draait nog. Zelfde dingen als toen je er nog bij was. Dikke kus en knuffel van je grote zus! hahahahahahahahahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Delilah

14 januari was het dan toch echt zo ver. 5 maanden stage lopen in Nieuw-Zeeland en daarna 2.5 maand backpacken door dit schitterende land.

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 3857

Voorgaande reizen:

14 Januari 2014 - 24 Augustus 2014

Nieuw-Zeeland it is!

Landen bezocht: